Підгаєцький ЗДО "Журавлик", Підгайці
Тернопільська область, Тернопільський район

Сторінка медичної сестри

Кудла Наталія Олексіївна

Освіта: середня спеціальна

Закінчила у 2016 році Приватний вищий навчальний заклад "Галицький медичний коледж" за спеціальністю "Лікувальна справа" та здобула кваліфікацію фельдшер.

 

 

Міфи та факти про коронавірус

Міф: Коронавірус не поширюється в жаркому і вологому кліматі.

Факт: На жаль, докази свідчать, що коронавірус може передаватися скрізь, включно з місцями зі спекотною і вологою погодою.

Міф: Холодна погода знищує коронавірус.

Факт: Людський організм, в якому поширюється вірус, має середню температуру від 36,5 °С до 37 °C, незалежно від зовнішньої температури чи погоди. Тому холодна погода не вбиває коронавірус.

Міф: Гаряча ванна допоможе запобігти зараженню коронавірусом.

Факт: Купання малюка в гарячій ванні не може запобігти зараженню вірусом. Температура тіла дитини залишається від 36,5 °C до 37 °C, незалежно від температури ванни чи душу. Також будьте обережні, набираючи гарячу ванну, адже дуже гаряча вода шкідлива для вашої дитини.

Міф: Коронавірус може передаватися через укуси комарів.

Факт: На сьогодні не існує жодних доказів, які б припускали, що коронавірус може передаватися комарами. Коронавірус – це респіраторний вірус, який розповсюджується переважно через краплі, що утворюються, коли заражена людина кашляє або чхає, а також через краплі слини або виділення з носа.

Міф: Теплові сканери можуть виявити дітей, заражених

коронавірусом.

Факт: Теплові сканери корисно використовувати під час лихоманки у дитини (тобто коли у неї температура), можливо, через зараження коронавірусом або з інших причин. Однак вони не можуть виявити інфікованих дітей, які не мають симптомів. Це тому, що діти іноді взагалі не проявляють симптомів лихоманки або тому, що людям, інфікованим коронавірусом, потрібно від двох до десяти днів, щоб перейти в стан лихоманки з високою температурою.

Міф: Антибіотики запобігають захворюванню і лікують коронавірус.

Факт: Антибіотики не діють проти вірусів. Тому їх не слід застосовувати як засіб профілактики або лікування коронавірусної інфекції. Однак у разі госпіталізації пацієнту можуть бути призначені антибіотики через приєднання бактеріальної інфекції.

Міф: Вже існують ліки, які запобігають захворюванню або лікують коронавірусну інфекцію.

Факт: На жаль, на сьогодні не існує жодного конкретного препарату для запобігання та лікування нового коронавірусу. Наразі ВООЗ працює з установами по всьому світу, щоб прискорити дослідження та якнайшвидше розробити вакцину та лікування. Найкращий спосіб боротьби з вірусом – це власні антитіла. Інфіковані вірусом повинні негайно отримати допомогу, щоб полегшити симптоми.

Міф: Вакцини проти пневмонії можуть захистити вас від коронавірусу.

Факт: Вакцини проти пневмонії, такі як вакцина від пневмококів та вакцина від гемофільного грипу типу В (Hib), не забезпечують захисту від коронавірусу.Вірус настільки новий і відмінний від існуючих, що йому потрібна власна вакцина. Дослідники намагаються розробити вакцину проти COVID-19, і ВООЗ підтримує їх зусилля.

Хоча ці вакцини не ефективні проти COVID-19, вакцинація від респіраторних захворювань є рекомендованою, щоб захистити ваше здоров'я та здоров'я вашого малюка.

Міф: Промивання носа дитини сольовим розчином допомагає запобігти зараженню коронавірусом.

Факт: Немає жодних доказів того, що регулярне використання сольових розчинів захищає від респіраторних інфекцій, таких як коронавірус. Однак регулярне промивання носа сольовим розчином може допомогти одужати від застуди.

Міф: Коронавірус не вражає молодих людей.

Факт: Коронавірусом можуть заразитися люди різного віку. Люди похилого віку та люди з хронічними захворюваннями (такими як астма, діабет, серцеві захворювання) виявляються більш вразливими до тяжкої хвороби від вірусу.

Міф: Промивання носа дитини сольовим розчином допомагає запобігти зараженню коронавірусом.

Факт: Немає жодних доказів того, що регулярне використання сольових розчинів захищає від респіраторних інфекцій, таких як коронавірус. Однак регулярне промивання носа сольовим розчином може допомогти одужати від застуди.

Міф: Коронавірус не вражає молодих людей.

Факт: Коронавірусом можуть заразитися люди різного віку. Люди похилого віку та люди з хронічними захворюваннями (такими як астма, діабет, серцеві захворювання) виявляються більш вразливими до тяжкої хвороби від вірусу.

Міф: Споживання часнику може допомогти запобігти зараженню коронавірусом.

Факт: Часник – це корисна їжа, яка може мати деякі антимікробні властивості. Однак не існує жодних доказів, що вживання в їжу часнику коли-небудь захищало людей від коронавірусу, як дорослих, так і немовлят

ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ВИХІДНІ ДНІ

Харчування дітей у вихідні дні відповідало фізіологічним нормам, батьки повинні знати, скільки і яких продуктів дитині необхідно отримувати протягом дня в залежності від віку та режиму, прийнятому в дошкільному навчальному закладі. В харчуванні дітей використовують різні сорти м'яса: яловичина, птиця (крім качок та гусей), кролики. Однак слід пам`ятати, що в їх складі більше жиру ніж білка та вітамінів, найменш сприятливе співвідношення мінеральних солей. Слід використовувати і такі цінні рослинні білкові продукти, як горох, квасоля (вміст білка в горосі - 23%о, квасолі - 23%). В них багато вітамінів В, вітаміну Е, багато калію та інших мінеральних речовин. В ті дні, коли нема достатньої кількості м'яса або риби, включають блюда із бобових - суп-пюре гороховий, гарнір із зеленого горошку тощо. Збільшити вміст тваринного білка можна також за рахунок негострих сортів твердого сиру та плавлених сирків.

Не рекомендується давати дітям більше одного яйця в день. Надмірна кількість білків може викликати алергійну реакцію, а високий вміст лецетину збуджує нервову систему.

Рибу дають частіше. Вона містить цінний набір незамінних амінокислот, вітамінів та мікроелементів ; добре перетравлюється та засвоюється. Щоб урізноманітнити харчування дітей в вихідні дні, потрібно слідкувати за меню дитячого садка протягом тижня і вдома готувати інші страви. В вихідні дні особливу увагу звертають на страви, котрі не завжди можуть бути приготовлені в дитячому садку, наприклад, страви з кролика, субпродуктів. Для поповнення норми білка дають страви з сиру. Приготовлений в домашніх умовах сир корисно давати в натуральному вигляді з фруктовою підливкою, з вершками чи сметаною, молоком та медом. Білки з натурального сиру засвоюються краще. Однак якщо нема гарантії, що сир виготовлений з пастеризованого молока, його використовують тільки в стравах після термічної обробки, наприклад, вареники, сирники. Хліб дітям потрібно давити пшеничний і житній. Дуже цінні натуральні вітамінні напої: моркв'яно - молочний, з шипшини, морс з чорної смородини. У вихідні чи святкові дні дітям можна давити випічку. Однак потрібно добирати вироби, в які входить менше жиру, а більше фруктів, горіхів. В дитячому харчуванні необхідно систематично використовувати різноманітні сезонні овочі та фрукти.

 

Якщо дитина не хоче їсти...

Один з найважливіших чинників формування здоров’я дитини – її раціональне харчування. Про принципи здорового харчування, правильний добір і поєднання продуктів, їжу корисну, некорисну і шкідливу не раз уже писалося. А от психологічний аспект годування дошкільнят у багатьох батьків, і навіть педагогів, залишається поза увагою, хоча він позначаєть­ся на здоров’ї поряд з якістю їжі.

Процес годування, прийому їжі дитиною для багатьох сімей – актуальна, болюча проблема, оскільки і для дітей, і для їхніх батьків це буває стресовою ситуацією, яка травмує психіку. Дехто свято вірить, що чим більше дитина з’їсть, тим здоровішою буде, що кожна ложка каші, навіть насильно “втрамбована”, дасть користь, зміцнить здоров’я. Як правило, прийом їжі дитиною починається весело, спокійно, але поступово за столом насу­ваються “хмари”, психологічна атмосфера стає де­далі напруженішою – спочатку вмовляння: “З’їж за маму, з’їж за тата” або “Ще одну ложку каші з’їж, тоді підеш гратися”, або “Куплю нову іграшку”, а потім доходить і до погроз. Часто дитина чує і таке: “Я тебе сьогодні не люблю – ти не доїв суп” або “Сидітимеш за столом, доки все не з’їси” тощо.

Зрозуміло, що це вже початок протистояння між дитиною і дорослим: тут і сльози, і крики, і знер­вованість, і зіпсований настрій, як у дитини, так і в дорослого. Дитина після цього ще довго не може заспокоїтися, переживаючи болісний, щойно набутий життєвий досвід. Вона думає: “У цьому світі навіть найрідніші люди мене не розуміють!”. А мама або й вихователька, “втрамбувавши” в малого все, що вважали за потрібне, задоволені: “Дитя нагодоване!”. Маємо яскравий приклад до­рослого егоцентризму. Дивовижно, як рідна людина, мати, раптом стає “глухою”, “сліпою”, “бездушною” до своєї кровинки, яка і жестами, і очима, і поведінкою благає, показує матусі, що їсти вже не може і не хоче.

Батьки часто не замислюються над тим, що таке годування малюк сприймає як насилля, примус, покарання, що це стає для нього справжнім випробуванням, а мати, і це найгірше, сприймається як насильник. Маленька людина не може зрозуміти її поведінки, оскільки ще зовсім недавно, в період грудного годування, мама сприймалася дитиною і як джерело їжі, і як джерело любові та задоволення. Материнський тиск, її авторитаризм лякають малюка, між найріднішими людьми виникає психологічний дискомфорт, емоційна дистація. Для авторитарних, емоційно “глухих” батьків і педагогів головне – режим і гасло “Дитина для режиму!” і в жодному разі не навпаки. В результаті процес вживання їжі, сама їжа не викликають у дитини такого важливого почуття, як задоволення. Так і руйнується головний принцип людського життя — принцип задоволення, навіть якщо він стосується прийому їжі.

Фундатор психоаналізу 3. Фрейд підкреслював величезну роль цього принципу в житті людини, у формуванні її життєвої позиції. Якщо процес прийому їжі “начинений” негативними емоціями, психологічним дискомфортом, це може призвести до стійкої втрати дитиною апетиту, тобто до нервової анорексії.

Не варто примушувати дитину їсти страву, яка їй здається несмачною! Натомість допоможіть малюкові розвинути смак до простої, здорової їжі, адже саме це є запорукою доброго апетиту. Смакові уподобання можуть характеризувати емоційний, психофізіологічний стан людини.

Зверніть увагу: в стані тривоги, страху людина погано їсть і не завжди відчуває смак їжі або зовсім “забуває” про неї і може не їсти два-три дні поспіль, при цьому зовсім не відчуваючи голоду. В момент творчого піднесення, радості, навпаки, смакові відчуття людини загострюються. Хоча й під час цікавої творчої праці, коли приходить натхнення, людина може так захопитися справою, що забуває: в роті не було ані крихти багато годин. Тобто вона втрачає апетит і не відчуває голоду. У жодному разі не використовуйте їжу як засіб покарання та примусу. Не силуйте дитину тим, що має давати їй задоволення. Замисліться, що зафіксує дитяча пам’ять у разі примусу? Не важко уявити – це сльози, їжа, яку заштовхують ложкою до рота, нудота, погрози. Про насолоду стравою годі й казати!

Не кажіть дитині: “Не підеш гратися, доки не з’їси ще одну ложку каші”, або “З’їж за маму, за тата ще одну ложку супу” тощо. Звісно, дитина проковтне цю огидну їй ложку каші, щоб продемонструвати слухняність, свою любов до нас. А тепер замислимося, які почуття вона заштовхує в себе разом з цією “останньою ложкою”? Що відчуває в цей момент до улюбленої страви і до дорослого?!

Пригадаймо і своє дитинство. Скільки дорослих людей і досі не люблять, наприклад молоко, манну кашу тільки тому, що їх занадто ними перегодували в дитинстві, примушуючи за будь-яку ціну “до­пити”, “доїсти”. І хто зна, може та склянка молока була б дуже смачною, якби дорослі не припускалися помилок. Ми, дорослі, інколи майже свідомо перетворюємо корисне на огидне. Отже, давайте не ставити дитину в залежність від своїх дорослих забаганок, комплексів. Не забираймо у наших найдорожчих істот права бути щасливими, відчувати задоволення, навіть якщо це стосується їжі. Не примушуйте дитину їсти, коли вона перебуває в збудженому, нервовому стані.

 

 

Доброго дня!
Зараз  в стресі перебувають не лише дорослі, а й діти!
 
Для нас стрес — однозначно негативне поняття. Від нього можна втомитися, емоційно вигоріти та навіть захворіти. 

Надмірний дистрес негативно впливає на розумові процеси. Згадайте себе в моменти, коли хтось просто замахується, ніби щось на вас летить чи падає. Ви моментально відхиляєтеся, а лише потім розумієте, що це була фальшива тривога. Реакція завжди швидка, адже мозку здається, що є загроза. Чи мислите ви в цей момент логічно? Звісно ні, на це немає часу.

Коли діти виснажені, не виспалися через надзвичайну ситуацію, стресовість батьків, бояться  різних звуків — усе це надмірний стрес. 

На фоні постійного дистресу погіршується пам’ять, увага, креативне мислення та самоконтроль. Може виникнути тривожність, безсоння та навіть депресія.

Тому, зараз має бути максимальний емоційний та психологічний захист дітей та самих себе!
Тому, шановні батьки!
Зберігайте спокій!

ЯК ДОПОМОГТИ СОБІ І СВОЇЙ ДИТИНІ ЗАРАЗ, КОЛИ СТРАХ СКОВУЄ ТІЛО?
Сядьте поруч з вашою дитиною, дуже міцно обійміться!

*Якщо ви бачите, що дитину охоплює неконтрольований страх, попросіть її сильно стиснути вас в обіймах, до болі!
*Можна закричати!
*Глибоко дихати, махати руками, присідати, стискати руки. 
*Можна взяти в ліву руку будь-який предмет та інтенсивно його м'яти.

ЧИМ ЗАЙНЯТИ ДИТИНУ ЗАРАЗ?
*Добре, якщо є бажання і можливість подивитися мультики. Разом з дитиною, тримаючи її руку!
*Поспівати разом з мультяшними героями!
*Помалювати чи поліпити!
Тобто переключити і свою увагу, і дитячу!

Не забувайте, що в такі хвилини  дуже хочеться пити. Водичка чи теплий СОЛОДКИЙ чай!
 
 Ми зможемо! Ми впораємось!
Тримаймося!🇺🇦
Підтримуємо слабших, допомогаємо тим, хто потребує!❤️
🫂Частіше ОБІЙМАЄМО дітей, говорячи про свою любов до них!

 

 

Турбота про ментальне здоровʼя — це не тільки про психологів і терапію, це й про любов до себе та час для себе. Ми звикли відкладати це на міфічне «потім», але ще не пізно позбутися поганої звички ❤️‍🩹

 

 

 

 

 

 

Логін: *

Пароль: *