Підгаєцький ЗДО "Журавлик" Підгаєцької міської ради, Підгайці
Тернопільська область, Тернопільський район

Полиняк Н.В.

 

  Фото без опису

         Полиняк Надія Василівна

     Посада: вихователь

     Освіта: вища

     Самоосвіта: працює над розвитком мовлення малят

     Працює у групі "Усмішка" з дітьми молодшого дошкільного віку ( 2-3 роки).

       Педагогічне кредо: "Виховувати, розвивати та навчати так,щоб у кожному дитячому серці запалити вогник пізнання, мислення і добра".

    Мої досягнення:

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

 

 

 

Поради для батьків:

Шановні батьки!

Пропонуємо вам Пам’ятку з формування здорового  способу життя у своїх дітей!

   Шановні батьки! Що потрібно знати про формування культурно-гігієнічних навичок у дітей раннього віку

         Уже в ранньому віці дітей потрібно вчити розуміти призначення і основні якості предметів, називати дії, самостійно виконувати вимоги дорослих та особливу увагу слід звернути на формування навичок самообслуговування.

        Необхідно удосконалювати набуті і формувати нові культурно-гігієнічні навички, заохочуючи при цьому дитину до більшої самостійності. Трирічні малюки мають підкочувати рукави перед умиванням, самостійно мити руки колоподібними рухами, вмиватися, правильно користуючись милом, насухо витирати обличчя та руки індивідуальним рушником, брати свій рушник і вішати його на місце, у разі потреби користуватися носовичком, своєчасно і правильно користуватися туалетом,  їсти не поспішаючи, добре пережовувати їжу із закритим ротом. Користуватися серветкою, виходити із-за столу тільки поївши, тихо підсувати стілець, дякувати за їжу.

       У дітей раннього віку дорослий прищеплює та закріплює навички культури поведінки за столом, вправляє в умінні правильно сидіти під час прийому їжі, не ставити лікті на стіл; користуватися столовими приборами; їсти не поспішаючи, охайно, безшумно.

       У дітей раннього віку переважає наочно-дійове мислення, ефективними при формуванні у них культурно-гігієнічних навичок є такі прийоми, як показ і пояснення. Навчання будь-якому вмінню дитини раннього віку розпочинається з безпосереднього показу дорослого. Показ має супроводжуватися чітким пояснення спершу найбільш суттєвих, а потім другорядних дій. Це допомагає дітям краще осмислити дію  в цілому.

      Дорослим важливо пам’ятати, що їх власна поведінка в тій чи іншій ситуації має великий вплив і є прикладом для наслідування.

      Згодом малят залучають до виконання нескладних трудових доручень пов’язаних з процесом харчування. Для молодших дошкільнят такі доручення містять у собі одну-дві конкретних й нескладних дії (наприклад, розкласти ложки на столі, поставити кружки, тощо). Дорослий розкриває дітям зміст завдання, супроводжуючи свої дії поясненням прийомів роботи та способів її організації. Усі вказівки слід давати дітям в доброзичливому, спокійному тоні, що викликає в них позитивне ставлення до дії, які мають стати звичними.

 

Шановні батьки!  Мовленнєвий розвиток дитини – один з основних чинників
становлення особистості у ранньому віці! 

        Рідна мова є загальною основою навчання і виховання дітей, засобом пізнання і способом людського спілкування. С. Аксаков писав: «Слово є перша ознака свідомого, розумного життя. Слово є відтворення усередині себе світу». Відтворення це йде все життя, але особливо інтенсивно - у перші роки життя. І дуже важливо допомогти дитині якомога успішніше оволодіти прекрасним даром.

       Кількість слів, які малюк розуміє (пасивний словник), швидко збільшується у першій половині 2-го року і особливо наприкінці його. Спочатку дитина засвоює назви речей, які її оточують, потім імена дорослих, назви іграшок і, нарешті, частин тіла й обличчя. На 3-му році життя збільшується кількість слів, які розуміє малюк, вищою стає якість їх розуміння. Він починає прислухатися до того, про що говорять між собою дорослі, йому подобається слухати казки, вірші, розповіді, у яких повідомляється багато інформації про предмети та явища, недоступні безпосередньому досвіду ("Курочка Ряба", "Ріпка",  "Колобок"). Отже, він розуміє не тільки те що бачить, а й розповідь, яка не містить наочності. Це дуже важливий момент мовного розвитку дитини, який засвідчує її здатність пізнавати дійсність через слово, а не лише з безпосереднього досвіду.

       Розуміння дитиною дорослого досягає такого рівня, що малюк може слухати і розуміти маленькі сповнені новим для нього змістом оповідання. Слухає оповідання без ілюстрації, наочності.

ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ:
 Велику увагу приділяйте інтонаційній забарвленості мовлення. Малюки дуже реагують на тон голосу. Хоча вони ще не розуміють багато слів, але за тоном дорослого можуть зрозуміти чи він задоволений, чи ні. Але з інтонаціями треба бути обережними, слід чергувати емоційне забарвлення зі спокійним, тихим мовленням.
 Якнайбільше розмовляйте з дітьми. Слід не просто давати вказівки, а розмовляти. Якщо дорослий візьме за правило все пояснювати малюкам, то вони скоро звикнуть прислуховуватися до його мовлення. Скажімо, мама збирає дитину на прогулянку. ЇЇ мовлення може бути приблизно таким: «Юлю, ми йдемо на вулицю. Там зараз прохолодно, тому що осінь. Тож треба тепло одягнутися. Зараз ми одягнемо теплі речі: штанці, светри, кофточки і шапочки. Нам буде тепло».
 Використовуйте малі віршовані форми. У роботі з дітьми раннього віку батькам слід широко застосовувати віршовані фольклорні твори та вірші українських авторів. Вони допоможуть звернути увагу дітей на певні дії та досягти бажаних результатів під час різних режимних моментів.
 Активізуйте мовлення дітей. Для цього можна скористатися різними прийомами, зокрема дуже ефективним є прийом спільного декламування знайомого вірша, коли діти промовляють останнє слово
кожного рядка.
 Широко використовуйте вправи для пальчиків. Це дуже важливо для розвитку мовлення. Тут вам стануть у пригоді ігри-забавлянки.
Увага! Слід пам’ятати, щоб слово з пасивного словника перейшло в активний, дитина має промовити його багато разів у різних ситуаціях, будь - то гра чи режимні моменти. Однак не треба переобтяжувати дитину великою кількістю слів. Якщо від дитини вимагати вимовляти занадто багато складних, довгих слів, результат може бути сумним — заїкання.

 

 

 

Логін: *

Пароль: *